Jeżeli tu jesteś, najprawdopodobniej znasz i lubisz kosmetyki Organique, ale... czy wiesz kto za nimi stoi? Tym postem rozpoczynamy cykl artykułów, w których będziesz mogła poznać nasz zespół i odkryć kulisy produkcji kosmetyków!
Ponieważ Organique jest marką tworzoną przez kobiety i dla kobiet, na dobry początek zdradzimy Ci tajniki pracy Magdy Wieczorek - naszej Dyrektor Marketingu i Sprzedaży. Tym samym zapraszamy Cię w podróż do świata, gdzie fascynujące zapachy, kolory i konsystencje łączą się z dobrodziejstwami natury i świata nauki.
Chodź z nami i zobacz, jak polska marka Organique wygląda "od środka"!
Z tego artykułu dowiesz się:
- co nam przyświeca, gdy tworzymy kosmetyki naturalne Organique,
- jak wygląda praca w branży beauty na przykładzie Magdy Wieczorek - Dyrektor Marketingu i Sprzedaży Organique,
- jakie kosmetyki do pielęgnacji twarzy i ciała poleciłaby Ci Magda.
Produkcja kosmetyków Organique - co nas napędza?
Czy wiesz, że polska marka kosmetyczna Organique powstała już ponad 20 lat temu? Dokładnie w 2000 roku zaczęliśmy tworzyć naturalne produkty do pielęgnacji twarzy, ciała i włosów. Nasza historia ma swój początek na Dolnym Śląsku, a serce firmy bije tu aż do dziś. Bez zmian pozostała też filozofia marki i jej wartości!
W Organique wierzymy, że życie składa się z krótkich i ulotnych chwil. Jako marka chcemy przeradzać je w wyjątkowe momenty, które pozwalają odkryć piękno ciała i ducha poprzez zmysły. Sensoryczne konsystencje, hipnotyzujące kolory i unikalne na rynku zapachy kosmetyków sprawiają, że codzienna pielęgnacja przeradza się w chwilę przyjemności. Wasze opinie są tego najlepszym dowodem!
Równocześnie naszą misją jest dostarczanie realnych efektów. To właśnie dlatego tworzymy naturalne kosmetyki dopasowane do odmiennych potrzeb pielęgnacyjnych. Z niezwykłą dbałością dobieramy naturalne składniki aktywne i łączymy je z dobrodziejstwami świata nauki, by gwarantować Ci długotrwałe, wielopoziomowe działanie.
Kobiety Organique: wywiad z Magdą Wieczorek - Dyrektor Marketingu i Sprzedaży
Często mówimy, że Organique jest kobietą i to nie bez przyczyny - naszą markę w dużej mierze buduje właśnie płeć piękna! Nie brak u nas inspirujących postaci, które chcielibyśmy Ci przedstawić. W końcu Organique to nie tylko kosmetyki, ale też ludzie, którzy je tworzą.
Wiemy, że lubisz pooglądać nas zza kulis, dlatego dziś zdradzimy Ci tajniki pracy Magdy Wieczorek - naszej Dyrektor Marketingu i Sprzedaży. Jak wygląda branża beauty od środka? Jakie są jej największe wyzwania? I przede wszystkim - jak to jest pracować w Organique? Na te i inne pytania znajdziesz odpowiedzi poniżej!
Czym zajmujesz się w Organique?
Magda Wieczorek: W Organique zarządzam działami marketingu i sprzedaży. Moja codzienność to przede wszystkim… ludzie!
Razem z zespołem nieustannie pracujemy nad tonem komunikacji marki, planujemy działania sprzedażowe i wspierające, testujemy, analizujemy i wyciągamy wnioski. Choć cele marketingowe i sprzedażowe wzajemnie się przenikają, to właśnie ja jestem osobą odpowiedzialną za utrzymanie idealnej równowagi między kreacją a wynikiem finansowym. Koordynuję również prace zespołu graficznego - od kampanii reklamowych, przez VM, aż po wygląd produktów pilnuję, by Organique jako marka zachowała spójność we wszystkich punktach styku z odbiorcą.
Równie dużą część mojej pracy stanowią nasi klienci i szukanie drogi do ich potrzeb. Obserwuję rynek i konkurencję, analizuję zmieniające się nastroje, przeglądam raporty handlowe, koordynuje badania konsumenckie. Wszystko po to, by Organique zawsze było blisko swoich odbiorców!
Jak wygląda Twój codzienny dzień pracy?
Magda Wieczorek: Mój plan dnia ciężko ubrać w sztywne ramy - dynamika branży beauty rządzi się swoimi prawami! Mam jednak pewne nawyki, których staram się trzymać. Takie stałe punkty pozwalają mi zachować równowagę i mieć pewność, że wszystkie tematy są odpowiednio zaopiekowane.
Dzień zawsze rozpoczynam od krótkiego przeglądu najnowszych wiadomości z branży. W takiej “prasówce” nie może zabraknąć tematów związanych z sektorem beauty, handlem detalicznym oraz franczyzą. Zawsze staram się jednak patrzeć jeszcze szerzej - cenne informacje czekają na nas dosłownie wszędzie, choć czasem przełożenie ich na daną branżę nie jest tak oczywiste! Lubię śledzić szczególnie zagraniczne media, jednak trzymam ręką na pulsie również na naszym rodzimym rynku.
Zainspirowana mogę ruszać dalej - przygotowuję listę to-do, analizuję obecnie prowadzone działania i raporty handlowe, spotykam się z zespołem i partnerami zewnętrznymi, a na bazie powyższych - aktualizują plany marketingowe i planuję aktywności na dalsze miesiące.
Jakie są największe wyzwania pracy w branży kosmetycznej?
Magda Wieczorek: Największym wyzwaniem w branży beauty bez dwóch zdań jest jej zmienność. Tę dynamikę można zaobserwować na wielu poziomach.
Z jednej strony mamy do czynienia z klientami, a co za tym idzie - nowymi, płynnie pojawiającymi się oczekiwaniami i potrzebami. Jako marka musimy zrozumieć zmiany nastrojów wśród konsumentów i odpowiednio szybko na nie zareagować. Równocześnie są też zmiany legislacyjne, odgórne, które dotyczą wszystkich podmiotów działający w branży kosmetycznej. Zarówno nasza marka, jak i dostępne produkty muszą zostać przystosowane również do nich.
Jedno jest pewne: w sektorze beauty nic nie można brać z pewnik!
Co najbardziej lubisz w sektorze kosmetycznym, a co denerwuje Cię w tej branży?
Magda Wieczorek: To, co najbardziej cenię w sektorze kosmetycznym mocno rezonuje z misją Organique. Wierzę, że pielęgnacja to nieodłączny element dbania o siebie i swój dobrostan. Nic nie napędza mnie do działania tak, jak możliwość tworzenia produktów, które poprawiają jakość życia. Produktów, które pozwalają zadbać o skórę, zrelaksować się i tak po prostu poczuć się lepiej z samym sobą.
A co mnie denerwuje? Z jednej strony dynamika branży beauty nieustannie napędza do działania, podejmowania nowych wyzwań i rozwoju. Z drugiej jednak - narzuca na marki dużą presję, by szybko dopasować się do zmieniających trendów. Wierzę, że we wszystkim trzeba zachować balans, a na tak zmiennym rynku dość łatwo go stracić.
Jakie trendy dostrzegasz na rynku kosmetycznym? Który z nich jest Twoim ulubionym?
Magda Wieczorek: Śmiało mogę powiedzieć, że trendy to mój konik! Uwielbiam czytać raporty, a jeszcze bardziej lubię ten moment, gdy mogę tchnąć nowe tendencje w ducha marki.
Intensywnie eksploruję tematy związane z wellnessem i well-beingem. Ten trend jest bardzo bliski Organique, ale też mi - zarówno zawodowo, jak i prywatnie. Z ciekawością obserwuję w jakich kierunkach zmierzają nastroje Konsumentów, ale też jak marki przekładają je na swoją codzienną komunikację. Bez wątpienia jest to jedna z moich ulubionych tendencji - daje mnóstwo możliwości, a równocześnie łatwo można przełożyć ją na aktualne potrzeby Klienta, nie odchodząc od wizji marki.
Projekt, z którego jesteś najbardziej dumna to… ? Dlaczego akurat ten?
Magda Wieczorek: Zdecydowanie nasze świąteczne edycje limitowane! To mały-wielki projekt, w który wkładamy całe serce, ale też masę pracy produktowej, koncepcyjnej i kreatywnej.
Szczególnie dumna jestem z dwóch ostatnich - GoSlow z 2023 oraz So!Well z 2022. Obie te linie komunikacyjnie były bardzo bliskie misji i wizji Organique, bardzo “nasze”. Równocześnie idealnie wpisywały się w trend well-beingu, ale też w potrzeby i oczekiwania naszych Klientów.
Mogę zdradzić, że linia na 2024 jest już na etapie tworzenia i pod koniec roku będzie można zobaczyć efekty naszych działań. Wierzę, że i tym razem uda nam się osiągnąć taki sukces!
Kosmetyki Organique - ulubieńcy Magdy
Zanim kosmetyki Organique trafią na rynek, sami lubimy je lepiej poznać, bo później... chętnie ich używamy! Nowości zawsze wzbudzają dużą ekscytację w zespole, jednak równie dużą miłością darzymy produkty ze stałej oferty. Większość z nas przetestowała niemal wszystkie dostępne możliwości, więc nietrudno o osobistych faworytów. Organique gości na naszych biurkach, w torebkach, kosmetyczkach i na łazienkowych półkach. Jedno jest pewne: tutaj każdy znajdzie coś dla siebie!
Oto subiektywna opinia kosmetyków Organique, bez których Magda nie wyobraża sobie codziennej pielęgnacji twarzy i ciała.
[blog_products_carousel]
TOP 3 kosmetyki Organique do pielęgnacji twarzy
Żel do mycia twarzy Basic Cleaner
"Codzienne oczyszczanie w moim wydaniu musi być łagodne, a jednocześnie skuteczne. Zależy mi, by pozbyć się zanieczyszczeń i makijażu, ale równocześnie nie lubię uczucia ściągnięcia czy szczypania w oczy. Żel Basic Cleaner to mój pielęgnacyjny Święty Graal. Świadomość, że działa tak, jak tego potrzebuję, a jego skład jest pozbawiony tradycyjnych detergentów sprawia, że jego używanie jest jeszcze milsze."
Maska-krem na noc Hydrating Pumpkin
"Używanie maski-krem Pumpkin to moja codzienna (a właściwe conocna) przyjemność! Jej formuła jest bogata w odżywcze składniki aktywne i dosłownie czuć to na skórze. Zanim umyję twarz o poranku, na jej powierzchni nadal utrzymuje się delikatna warstwa kosmetyku, który przez całą noc pracował na efekt promiennej, nawilżonej i ujędrnionej cery. Nic tylko podbijać świat!"
Masło do ust Basic Care
"Nie mogę nie wspomnieć o maśle do ust Basic Care. To produkt, bez którego po prostu nie ruszam się z domu. Mało tego! Zaopatrzyłam w niego całą rodzinę i teraz dzielimy to małe uzależnienie. Mogę zabrzmieć mało obiektywnie, ale uważam, że na rynku nie ma lepszego produktu - on naprawdę idealnie nawilża, natłuszcza i chroni. Na pękające kąciki ust i uszkodzenia warg działa jak kojący plaster. Cudo!"
TOP 3 kosmetyki Organique do pielęgnacji ciała
Mieszanka kąpielowa Afirmacja Dnia
"Uwielbiam kąpiele, a produkty do kąpieli Organique chyba jeszcze bardziej! Jednym z moich absolutnych faworytów są mieszanki kąpielowe, które łączą dobroczynne działanie soli i olejków eterycznych. Mój łazienkowy hit to Afirmacja Dnia. Zapach róży i cynamonu doskonale odpręża po intensywnym dniu, a cenne składniki po prostu działają cuda dla skóry - i to bez wychodzenia z wanny."
Peeling cukrowy Feel Up
"Lubię peelingi, których działanie czuć na skórze, ale z uwagi na naczynka nie mogę pozwolić sobie na bardzo intensywne złuszczanie. Ten z linii Feel Up ma wszystko, czego szukam - wyraźnie wygładza ciało, a równocześnie nie powoduje podrażnień. No i ten zapach... Rześki, pobudzający, świeży. Właśnie przez niego najczęściej wykonuję peeling o poranku - baterie naładowane na cały dzień!"
Masło do ciała Soothing Goat Milk
"Lekka, puszysta konsystencja, szybkie wchłanianie i efekt ekspresowego, a przy tym długotrwałego nawilżenia - to cechy, które musi spełniać mój balsam idealny. Znalazłam go w Terapii Łagodzącej i mogę oficjalnie powiedzieć, że już nigdy się z nim nie rozstanę. Uwielbiam go też za zapach, który kojarzy mi się z ciepłym kocykiem suszonym na letnim wietrze - bajka!"
Runda szybkich pytań i szybkich odpowiedzi z Magdą
Na dobre zakończenie zadaliśmy Magdzie kilka szybkich pytań na temat branży kosmetycznej, pielęgnacji i Organique oczywiście!
Kąpiel czy prysznic?
Kąpiel
Organique w trzech słowach to dla mnie…
Zapach, naturalność, nawilżenie
Masło do ciała czy balsam z masłem Shea?
Domowe SPA nie istnieje bez…
Zastanowienia się, czego aktualnie potrzebuje i na co mam ochotę
Black Orchid czy Bloom Essence?
Black Orchid
W sektorze kosmetycznym najbardziej lubię…
Olbrzymi wybór
Mamy nadzieję, że spodobała Ci się ta podróż za kulisy i spotkamy się w kolejnym artykule z tego cyklu. W końcu kosmetyki Organique to również ludzie, którzy je tworzą. Do zobaczenia już wkrótce!